28 November 2008

RANCANGAN TUGAS HARI INI

BIL

RANCANGAN TUGAS

01.

Membuat surat permohonan membekalkan barang-barang dari Unit Fasiliti.

02.

Menghadiri perbincangan intelektual "Makanan Dan Pemakanan Islam" di Bilik Sarjana.

TUGASAN SEBENAR

MASA

TUGASAN

08.00-09.00

Bertugas di pejabat kolej.

  • Memeriksa laporan tugas harian pelajar SKP.
  • Mengemaskini laporan tugasan harian.
  • Penerangan daripada PA cara-cara untuk memformat dan mengedit Blog E-Tugas Kolej Kediaman.

09.00-11.00

Menghadiri perbincangan intelektual "Makanan Dan Pemakanan Islam" di Bilik Sarjana.

11.00-11.45

Jamuan Hari Jadi PA di Pejabat Kolej Seri Mulu.

14.00-17.00

Bertugas di pejabat kolej.

  • Mengajar PRA cara-cara untuk mengedit Blog E-Tugas Kolej Kediaman.
  • Membuat surat permohonan untuk membekalkan peralatan yang diperlukan bagi kerja-kerja pembaikian kerosakan di kolej Seri Mulu ke Unit Fasiliti.
  • Membuat surat senarai kerosakan elektrik yang perlu dibaiki untuk dihantar ke Unit Fasiliti.

27 November 2008

RANCANGAN TUGAS HARI INI

BIL

RANCANGAN TUGAS

01.

Menentukan senarai dan jumlah barang-barang yang akan diperlukan untuk kerja-kerja pembaikian yang akan dilakukan pada cuti semester ini.

02.

Survey harga barang yang akan digunakan.

TUGASAN SEBENAR

MASA

TUGASAN

08.00-09.15

Bertugas di pejabat kolej.

  • Mengemaskini laporan tugasan harian.
  • Berbincang dengan PYA mengenai barang-barang yang diperlukan untuk kerja-kerja pembaikian kerosakan di kolej kediaman.

09.15-10.00

Survey harga barang-barang di Min Leong Hardware bersama-sama dengan PYA.

10.00-10.20

Keluar minum.

10.20-13.00

Bertugas di pejabat kolej.

  • Mengasingkan jumlah kerosakan mengikut jenis untuk menentukan jumlah barang-barang yang akan dipohon daripada unit fasiliti bagi kerja-kerja pembaikian kerosakan di kolej kediaman Seri Mulu bersama-sama dengan PYA.

14.00-

Keluar atas urusan peribadi (membawa anak untuk temujanji klinik).

26 November 2008

RANCANGAN TUGAS HARI INI

BIL

RANCANGAN TUGAS

01.

Memasukkan maklumat kerosakan ke dalam pc untuk dihantar ke Unit Fasiliti.

02.

Memantau kerja-kerja pemeriksaan kerosakan di blok kediaman Kolej Seri Mulu.

TUGASAN SEBENAR

MASA

TUGASAN

08.00-12.30

Bertugas di paejabat kolej.

  • Mengemaskini laporan tugasan harian.
  • Memasukkan maklumat kerosakan yang terdapat di Blok Kediaman Kolej Seri Mulu ke dalam pc untuk dihantar ke Unit Fasiliti bagi tujuan penyelenggaraan.

12.30-

Keluar minum.

14.00-16.00

Bertugas di kaunter pejabat kolej.

  • Proses clearance bagi pelajar tahun akhir.
  • Proses clearance dan check out daripada sistem e-kafe bagi pelajar yang telah meninggalkan bilik.
  • Mengemaskini maklumat kerosakan yang terdapat di kolej Seri Mulu.
  • Mengesahkan kerja-kerja pemeriksaan mesin photostat di pejabat kolej oleh pihak pembekal.

16.00-16.30

Memantau kerja-kerja pemeriksaan kerosakan yang dilakukan oleh PRA dan pelajar SKP di blok kediaman.

16.30-17.00

  • Mengemaskini laporan tugasan harian.
  • Membaca laporan kerja harian yang telah diserahkan oleh pelajar SKP.

25 November 2008

RANCANGAN TUGAS HARI INI

BIL

RANCANGAN TUGAS

01.

Memeriksa kerosakan yang terdapat di blok.

02.

Memantau kerja kerja pembersihan oleh pihak cleaner.

TUGASAN SEBENAR

MASA

TUGASAN

08.00-09.30

Bertugas di pejabat kolej.

  • Mengemaskini laporan tugas harian.
  • Berbincang dengan PYA menenai kerja-kerja yang akan dilakukan pada musim cuti semester ini.
  • Memeriksa catatan tugas harian pelajar SKP.
  • Membaca laporan tugas harian staf Kolej Seri Mulu.

09.30-12.00

  • Memeriksa kerosakan yang terdapat di Blok 5A bersama-sama dengan Pelajar SKP.
  • Terdapat sebuah bilik yang telah diperiksa sebelum ini berada dalam keadaan yang berselerak.

12.00-13.00

Bertugas di pejabat kolej.

  • Mengemaskini laporan tugas harian.
  • Memaklumkan kepada PYA maklumat kerosakan yang telah diperolehi.

14.00-13.00

Bertugas di kaunter pejabat kolej.

  • Proses penyerahan kunci oleh pelajar yang telah menghadiri kursus MEDEC.
  • Proses clearance untuk pelajar tahun akhir.

13.00-16.30

  • Memeriksa kerosakan di Blok 5B bersama-sama dengan pelajar SKP.
  • Memantau kerja-kerja pembersihan,pemotongan rumput dan kerja-kerja landskap yang dilakukan oleh pihak kontrator.

16.30-17.00

  • Mengemaskini laporan tugas harian.
  • Memaklumkan maklumat kerosakan yang telah diperolehi kepada PYA.

24 November 2008

RANCANGAN TUGAS HARI INI

BIL

RANCANGAN TUGAS

01.

Membuat perancangan kerja-kerja yang akan dilakukan di kolej kediaman pada cuti semester ini.

TUGASAN SEBENAR

MASA

TUGASAN

08.00-13.00

Bertugas di kaunter pejabat kolej.

  • Mengemaskini laporan tugas harian yang lepas.
  • Membuat perancangan kerja yang akan dilakukan pada cuti semester ini.
  • Check out pelajar yang mengikuti KARISMA yang telah meninggalkan kunci daripada sistem e-kafe.
  • Menghitung jumlah tag kunci yang ada untuk mengetahui jumlah tag sebenar yang ada bagi tujuan tempahan tag yang baru.

14.00-17.00

Bertugas di kaunter pejabat kolej.

  • Menghitung jumlah tag kunci.
  • Mengumpul data bilik yang akan dikenakan denda berdasarkan kepada tahap kebersihan bilik semasa diperiksa.
  • Memantau kerja-kerja pemeriksaan bilik.

21 November 2008

RANCANGAN TUGAS HARI INI

BIL

RANCANGAN TUGAS

01.

Memeriksa kerosakan di Blok Kediaman di Kolej Seri Mulu.

TUGASAN SEBENAR

MASA

TUGASAN

08.00-09.00

Bertugas di kaunter pejabat kolej.

  • Memeriksa borang-borang clearance pelajar yang akan meninggalkan bilik pada hari ini.

09.00-11.00

  • Memeriksa kerosakan yang terdapat di bilik pelajar di Aras 1 dan 2 Blok 3B dan juga di semua aras Blok 5B bersama-sama dengan PYA.
  • Mendapati sampah yang berlonggokan di kawasan sampah telah diambil oleh pihak MDS selepas dimaklumkan pada hari semalam.Namun kerja-kerja pengumpulan terpaksa dibuat berperingkat-peringkat kerana sampah yang terlalu banyak.Ini adalah disebabkan oleh sampah-sampah yang ditinggalkan oleh pelajar yang balik untuk bercuti selepas selesai peperiksaan semester.
  • Masih terdapat pelajar yang tinggal di bilik namun jumlah mereka tidaklah terlalu ramai.Ini adaah kerana mereka ada yang terlibat dengan KARISMA, MEDEC dan ada juga yang menjalani latihan praktikal.

11.00-11.50

Mesyuarat bersama-sama dengan PA yang turut dihadiri oleh semua PPA dan PYA mengenai beberapa perkara yang berkaitan dengan pengurusan, perancangan dsb.Turut dimaklumkan mengenai perkara-perkara yang berbangkit di dalam mesyuarat pengurusan yang lepas.

14.15-17.00

Bertugas di kaunter pejabat kolej.

  • Memaklumkan kepada PRA mengenai laporan tugasan harian yang perlu dikemaskini setiap hari.
  • Proses clearance dan check out pelajar daripada sisitem e-cafe.
  • Memberi arahan kepada PRA untuk membuka semua pintu rintangan api terdapat di kolej kediaman yang telah rosak.Sebelum ini, arahan yang sama pernah dibuat namun tidak dibuat atas sebab-sebab keselamatan pelajar yang berada di kolej pada ketika itu.
  • Memeriksa kerosakan yang terdapat di Blok 5A bersama-sama dengan PYA.
  • Perbincangan dengan PA mengenai tugas-tugas sebagai seorang PPA dan perancangan kerja yang akan dibuat semasa cuti semester ini.